Θερινό Σχολείο 2022

Μετά από αρκετές ώρες εισηγήσεων και πεζοποριών στον Βοϊδομάτη και την χαράδρα του Βίκου, την Κυριακή 17/07 ολοκληρώθηκε με τις καλύτερες εντυπώσεις για τους συμμετέχοντες το 1ο Θερινό Σχολείο του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Βίκου-Αώου (Γεωπάρκο Βίκου – Αώου).
Για ακόμη μια φορά ευχαριστούμε όλους όσους υποστήριξαν την διοργάνωση. Την Αναπτυξιακή Ηπείρου ΑΕ για την διευθέτηση των μετακινήσεων και την διάθεση αναμνηστικού/εκπαιδευτικού υλικού, τον Δήμος Κόνιτσας για την κάλυψη του κόστους διαμονής και διατροφής των συμμετεχόντων, αλλά και για την φιλοξενία των εισηγήσεων στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου, καθώς και την διεύθυνση και το προσωπικό της Μαθητικής Εστίας Κόνιτσας για το υπέροχο φαγητό και για την παρεχόμενη καθαριότητα και φύλαξη.
Στις 18/07 ακολούθησε εξόρμηση για όσους το επέλεξαν στα χωριά Μόλιστα, Γαναδιό και Αμάραντος. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους ανθρώπους που μας υποδέχτηκαν και για τις αναμνήσεις που μας χάρισαν. Τις αναμνήσεις αυτές θα τις κρατήσουμε στην καρδιά μας για πάντα.
Ευχαριστούμε επίσης τους 10 εισηγητές που δαπάνησαν χρόνο και πόρους και αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μας να συμμετέχουν στο πρόγραμμα του 1ο Θερινού Σχολείου.
Όμως, ένα Θερινό Σχολείο καθίσταται επιτυχημένο εν τέλει, μόνο από το πλήθος, τον ζήλο και την συμμετοχή των συμμετεχόντων φοιτητών του. Οι 39 συμμετέχοντες το απέδειξαν αυτό στην πράξη υποβάλλοντας πλήθος ερωτήσεων στο τέλος κάθε εισήγησης και στα υπαίθρια μαθήματα και αναπτύσσοντας άψογα τα θέματα παρουσιάσεων που τους ανατέθηκαν ανά ομάδες. Η σωστή λειτουργία των ομάδων φανέρωσε και την ποιότητα του χαρακτήρα των συμμετεχόντων και το γνήσιο ενδιαφέρον τους για τα θέματα που παρουσίασαν.
Μετά την επιτυχία του 1ο Θερινού Σχολείου του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Βίκου-Αώου, η Οργανωτική Επιτροπή βάζει πλώρη για το δεύτερο Θερινό Σχολείο το καλοκαίρι του 2023!!! Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!
~
Το απόγευμα πριν την πρώτη ημέρα του Σχολείου – Καλωσόρισμα και διαμοίραση υποστηρικτικού υλικού.
The afternoon before the first day – Welcome and distribution of the supporting material.
Οι συμμετέχοντες παρακολουθώντας τα μαθήματα του θερινού σχολείου στην αίθουσα τελετών του Δημαρχείου Κόνιτσας.
The participants attending the summer school lessons in the Ceremony Hall of the Konitsa Town Hall
Δρ. Χαρητάκης Παπαϊωάννου – Συντονιστής Γεωπάρκου Βίκου-Αώου: Χαιρετισμός – Το Γεωπάρκο Βίκου-Αώου.
Dr. Haritakis Papaioannou – Coordinator of the Vikos-Aoos Geopark: Greetings – The Vikos-Aoos Geopark
Υπ. Δρ. Γεωργία Κιτσάκη – Στέλεχος Δομής Γεωπάρκου Βίκου-Αώου: Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO – Μια συνοπτική ματιά στη δημιουργία και λειτουργία τους.
PhD Cand. Georgia Kitsaki – Executive of Vikos-Aoos Geopark:
UNESCO Global Geoparks. A brief look at their creation and operation.
Δρ. Παναγιώτης Πάσχος – Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών:
Γεωλογικές συνθήκες και γεώτοποι στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Βίκου-Αώου.
Dr. Panagiotis Paschos – Hellenic Survey of Geology and Mineral Exploration:
Geological conditions and geosites at Vikos-Aoos Unesco Global Geopark.
Δρ. Ευάγγελος Νικολάου – Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών:
Οι υδρογεωλογικές συνθήκες του Γεωπάρκου Βίκου – Αώου και το γεωθερμικό πεδίο Κόνιτσας.
Dr. Evangelos Nikolaou – Hellenic Survey of Geology and Mineral Exploration:
Hydrogeological conditions in the Vikos-Aoos Geopark and the Konitsa geothermal field.
Αν. Καθηγ. Αλέξανδρος Χατζηπέτρος – Τμήμα Γεωλογίας, Α.Π.Θ.:
Ενεργός τεκτονική και γεω-επικινδυνότητα στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Βίκου-Αώου.
Assoc. Prof. Alexandros Chatzipetros – School of Geology, Aristotle University of Thessaloniki:
Active tectonics and geohazards in the Vikos-Aoos UNESCO Global Geopark.
Assoc. Prof. Tamás Telbisz – Eötvös Loránd University, Hungary
Lecture 1:
History of national parks and the analysis of park – people relationships in some selected karst national parks.
Lecture 2:
Human-environment relationships on karst terrains using GIS and historical analysis
– The Vikos-Aoos case study.
Αν. Καθ. Βασίλειος Μέλφος – Τμήμα Γεωλογίας, Α.Π.Θ.:
Τα πετρώματα ως δομικοί λίθοι στα μνημεία.
Assoc. Prof. Vasilios Melfos – School of Geology, Aristotle University of Thessaloniki:
Rocks as building stones in monuments.
Δρ. Κωνσταντίνος Σταμούλης – Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
Μέθοδοι χρονολόγησης: ανακαλύπτοντας το παρελθόν, μέχρι τις απαρχές του
κόσμου.
Dr. Constantinos Stamoulis – Department of Physics, University of Ioannina:
Dating methods: discovering the past, up to the beginning of the world.
Δρ. Χρήστος Στεργίου – Τμήμα Γεωλογίας, Α.Π.Θ.:
Η προέλευση των ορυκτών πρώτων υλών στην βραχοσκεπή της Μποϊλας.
Dr. Christos Stergiou – School of Geology, Aristotle University of Thessaloniki:
Raw material procurement in the Boila rock shelter.
Καθ. Βασιλική Κατή – Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών,
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
Ο εθνικός χάρτης των περιοχών χωρίς δρόμους της Ελλάδας: ένα εργαλείο χωρικού σχεδιασμού και προστασίας του τοπίου.
Prof. Vassiliki Kati – Department of Biological Applications and Technology, University of Ioannina:
The national roadless map of Greece: a tool for spatial planning and landscape conservation.
Υπαίθριο μάθημα στη ζώνη ρήγματος της Κόνιτσας.
Field lesson at the Konitsa fault zone.
Εξερεύνηση των ρηγμάτων της περιοχής του Βοϊδομάτη.
Exploring the faults of the Voidomatis area.
Διασχίζοντας την χαράδρα του Βίκου.
Crossing the Vikos gorge.
Περί των πολιτισμικού στοιχείου των Ζαγοροχορίων στην πλατεία του Μονοδενδρίου.
A short introduction to the Zagori cultural elements at the square of Monodendri.
Στάση στην σκιά κατά την διάσχιση της χαράδρας του Βίκου και σχολιασμός των μορφομετρικών στοιχείων αυτής.
A short break during the Vikos gorge crossing and some comments on its morphometric characteristics.
Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίδες του Βίκου και του Βοϊδομάτη.
Commenting on the Vikos and Voidomatis alluvial units.
Παραδοσιακό γλέντι στο χωριό Πηγή (Πεκλάρι) Κονίτσας.
Traditional fest at Pigi (Peklari) village, Konitsa.
Χορεύοντας στην πλατεία του χωριού Γαναδιό Κονίτσας.
Dancing at the square of Ganadio village, Konitsa.